به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت ابرآروان به خبر «اختلال در صدور مجوزهای تولید در مناطق آزاد/ اطلاعات در حال بازیابی است» واکنش نشان داده و توضیحاتی را در این زمینه به خبرگزاری فارس ارائه کرد. در این توضیحات به دو نکته برای شفاف سازی آمده است:‌ نکته اول، طبق شروط استفاده از محصول رایانش […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت ابرآروان به خبر «اختلال در صدور مجوزهای تولید در مناطق آزاد/ اطلاعات در حال بازیابی است» واکنش نشان داده و توضیحاتی را در این زمینه به خبرگزاری فارس ارائه کرد.

در این توضیحات به دو نکته برای شفاف سازی آمده است:‌ نکته اول، طبق شروط استفاده از محصول رایانش ابری آروان و مطابق با استاندارد جهانی استفاده از این محصول، پشتیبان گیری از داده های حیاتی در تعهدات مشتری است که متاسفانه به دنبال اتفاق رخ داده برای ابر آروان، مشخص شد تعدادی از مشتریان، از داده های حیاتی خود پشتیبان گیری نکرده اند. همچنین در متن قرارداد سطح کیفیت خدمات ابرآروان که به تایید تمام مشتریان می رسد، شفاف مشخص شده است برای سرویس های با سطح حساسیت حیاتی و بالا علاوه بر تهیه نسخه پشتیبانی سرویس می بایست حتما در بیش از یک دیتاسنتر دپلوى شود.

آن دسته از مشتریانی که طبق استانداردهای پیشنهادی آروان الزامات را انجام داده بودند از همان ابتدا، بدون مشکل به ارائه سرویس خود پرداختند. البته ابر آروان برای کمک به مشتریانی که به دلایل مختلف دچار مشکل بودند از جمله مجموعه مناطق آزاد تیم های پشتیبانی ویژه ای تعریف کرده است که مشغول خدمت رسانی به این مشتریان هستند.

نکته ی دوم، در آخرین پاراگراف این مطلب، نوشته شده است نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که چرا اطلاعات سرمایه گذار و تولید به گونه ای طراحی شده که با حمله سایبری، حذف و مورد سرقت قرار گرفته است که این عبارت در شرایطی است که به دنبال این حمله سایبری و با توجه به نوع ذخیره سازی داده ها در دیتاسنترهای ابر آروان، هیچ اطلاعات با داده ای از هیچ کدام از مشتریان ابرآروان درز نکرده یا مورد سرقت قرار نگرفته است

ابر آروان در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ بیانیه نهایی این اتفاق را منتشر کرد و همان روز نشست خبری با محوریت همین موضوع در شرکت آبر آروان برگزار شد که در این مراسم هم از خبرنگاران رسانه محترم دعوت شده بود. در ادامه، خبر بیانیه آروان در خبرگزاری فارس منتشر شد.

از اتفاق پیش آمده برای مشتریان مان بسیار متاسفیم و تمام توان فنی آروان از زمان وقوع حادثه تا زمانی که مشکل تمام مشتریان برطرف شود، در اختیار مشتریان قرار دارد.

خواهشمند است با توجه به نادرست بودن این گزارش به ویژه گزاره‌ی مرتبط با واژه‌ی سرقت اطلاعات در این مطلب، این گزارش در سریع ترین زمان ممکن، از سوی آن رسانه محترم اصلاح شود.

انتهای پیام/