کاشت ۴۱۲هزار بوته گل و هزار نهال و درختچه در یک ماه گذشته
کاشت ۴۱۲هزار بوته گل و هزار نهال و درختچه در یک ماه گذشته

به گزارش عصر دهیار، علی مدبر شهردار منطقه ۸ ضمن اعلام خبر فوق افزود: با برنامه ریزی های انجام یافته، شهرداری منطقه ۸ از نیمه دوم اسفند، اقدام به کاشت انبوه گلهای بهاری در معابر و میادین و پارکهای منطقه ۸ نموده است که با انجام گلکاری های وسیع، رنگ و بوی نوروزی به بافت تاریخی […]

به گزارش عصر دهیار، علی مدبر شهردار منطقه ۸ ضمن اعلام خبر فوق افزود: با برنامه ریزی های انجام یافته، شهرداری منطقه ۸ از نیمه دوم اسفند، اقدام به کاشت انبوه گلهای بهاری در معابر و میادین و پارکهای منطقه ۸ نموده است که با انجام گلکاری های وسیع، رنگ و بوی نوروزی به بافت تاریخی شهر بخشیده شده است.
مدبر در ادامه افزود: در نوروز ۱۴۰۰، شهرداری منطقه ۸ تبریز با کاشت ۴۱۲هزار بوته گل بهاره رکورد کاشتهای بهاره منطقه ۸ را ارتقاء داده و طی این برنامه گلهای مختلف بهاره از جمله ۳۲هزار بوته گل شب بو ،۳۴۰ هزار بوته بنفشه و ۴۰ هزار بوته گل مینای چمنی در بافت تاریخی فرهنگی منطقه ۸  کاشت شدند.
شهردار منطقه ۸ در خصوص گلکاری های نوروزی امسال  گفت :درگلکاری های بهاره امسال بالغ بر ۴۱۲هزار بوته گل کاشت شده است که گلهای کاشت شده متناسب و سازگار با آب و هوای اقلیمی تبریز انتخاب گردیده تا بیشترین زیبایی و دوام و ماندگاری لازم در شرایط جوی را داشته باشند.
وی گلهای منتخب برای کاشت را از لحاظ نوع و شکل ظاهری متنوع عنوان کرده و گفت: زیبایی بصری و افزایش روحیه شادابی و رضایت مندی شهروندان در این روزهای استرس زای کرونایی مد نظر بوده است.
مدبر در پایان به کاشت انواع نهال و درختچه در کنار گلهای فصلی در معابر سطح حوزه اشاره نموده و افزود: در کنار کاشت انبوه گلهای فصلی، واحد فضای سبز منطقه ۸ اقدام به کاشت ۵۰۰ نهال و ۵۰۰ درختچه در معابر سطح حوزه نمودند که طی روزهای آتی نیز تداوم خواهد یافت.