علیار راستگو در جلسه ستاد هماهنگی و راهبردی عفاف و حجاب استان  که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، موضوعی فرادستگاهی بوده و همه ما در قبال ترویج این فرهنگ، وظیفه داریم. وی ادامه داد: وضعیت حجاب و عفاف در تبریز، نسبت به میانگین کشوری و در […]

علیار راستگو در جلسه ستاد هماهنگی و راهبردی عفاف و حجاب استان  که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، موضوعی فرادستگاهی بوده و همه ما در قبال ترویج این فرهنگ، وظیفه داریم.

وی ادامه داد: وضعیت حجاب و عفاف در تبریز، نسبت به میانگین کشوری و در مقایسه با بسیاری از استان های مشابه، مناسب است؛ باید به وضعیت فعلی بسنده نکرد و بیش تر از گذشته در این زمینه تلاش کرد.

وی همچنین با بیان این‌که عفاف و حجاب، مختص دختران و بانوان نیست، اظهار کرد: ایجاد نگرش جنسیتی در زمینه این موضوع، تاثیرات بسیار منفی و جبران ناپذیری در جامعه به دنبال دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از موضوع واردات لباس‌های هنجارشکن به تبریز نیز انتقاد کرد و ادامه داد: این لباس‌ها که در بیشتر موارد از پایتخت وارد تبریز می‌شوند در تغییر فرهنگ مردم نیز، تاثیر منفی دارند.

وی افزود: سازمان صمت و اتحادیه‌های مربوطه باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته و از فروش لباس‌های هنجارشکن و تبلیغ کننده بی‌حجابی در جامعه جلوگیری کنند.

راستگو بر اهمیت الگوسازی در زمینه حجاب و عفاف در مدارس و دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد و افزود: آگاه‌سازی هرچه بیشتر نسل جدید با مزایای رعایت عفاف و حجاب نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

“مهدی رضاییان”،  دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تلاش بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های فعال در این زمینه است و در شش ماهه نخست سال ۹۹، از جمله استان‌های برتر بوده است.

وی ادامه داد: باید برخی از حقایق و واقعیت‌ها را به مردم گفت و از توان و اندیشه آنان برای رفع مشکلات اجتماعی، استفاده کرد.

وی عنوان کرد: موضوعاتی همچون سقط جنین، سن ازدواج، طلاق و خشونت باید در جلسات تخصصی و با حضور اقشار تاثیرگذار اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای عملیاتی در این زمینه تدوین شود.

“بدرشکوهی”، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تبیین گزارش اقدامات کارگروه عفاف و حجاب استان در طول یک سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: جلسات این کارگروه به صورت مستمر و منظم و با حضور اعضا برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی را نیز یکی از دیگر از مهم ترین اولویت‌های این کارگروه برشمرد و گفت: نظارت‌های سرزده از ادارات برای رصد وضعیت حجاب کارمندان نیز از اقدامات مهم ماست.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در گفتمان سازی عفاف و حجاب تاکید کرد.

“رقیه صادقزاده”، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تبیین عملکرد این اداره کل پرداخت که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی و میزبانی تبریز از برگزاره کنگره ملی ۱۷هزار شهید زن اشاره کرد.

انتهای پیام