محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا روز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه، جوی ناپایدار همراه با ابرناکی گاه با رگبار باران و رعد و برق در استان پیش بینی می‌شود که شدت این ناپایداری در نواحی شمالی به خصوص […]

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا روز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه، جوی ناپایدار همراه با ابرناکی گاه با رگبار باران و رعد و برق در استان پیش بینی می‌شود که شدت این ناپایداری در نواحی شمالی به خصوص منطقه ارسباران بیشتر خواهد بود.

وی افزود: روز دوشنبه از شدت این ناپایداری به صورت موقت کاسته خواهد شد اما از روز سه شنبه تا اواخر هفته سامانه بارشی دیگری منطقه ارسباران را تحت تاثیر قرار داده و موجب رگبار باران و رعدوبرق می‌شود.

وی متذکر شد: با توجه به شرایط فصلی و محلی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و در نواحی مرتفع، احتمال اصابت صاعقه دور از انتظار نخواهد بود.

امیدفر در خصوص آخرین وضعیت دمایی استان نیز گفت: از امروز با کاهش نسبی دمایی بین پنج الی ۱۰ درجه روبه رو خواهیم بود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تبریز در گرمترین زمان دمای ۲۴ درجه بالای صفر و در سردترین زمان دمای ۱۱ درجه بالای صفر را تجربه کرده است. دمای فعلی این شهر نیز ۱۶ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هم‌چنین شهر جلفا با دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان و ورزقان با دمای سه درجه بالای صفر سردترین شهر استان گزارش شده است.

انتهای پیام