بکارگیری ظرفیت قضایی ایران و قزاقستان در راستای رسیدن به نتایج مطلوب در روابط بین دو کشور
بکارگیری ظرفیت قضایی ایران و قزاقستان در راستای رسیدن به نتایج مطلوب در روابط بین دو کشور

معاون اول قوه قضاییه با رییس دادگاه عالی قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش عصر دهیار به نقل از روابط عمومی معاونت اول قوه قضاییه، عصر روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ و در حاشیه برگزاری نشست روسای دادگاه های عالی کشورهای عضو سازمان شانگهای حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه با رییس دادگاه عالی قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در فضایی دوستانه برگزار گردید، طرفین ضمن اذعان به روابط سیاسی و اقتصادی خوب دو کشور خصوصا سفر متقابل روسای جمهور دو کشور، خواستار بکارگیری ظرفیت قضایی ایران و قزاقستان در همین راستا شدند.

تقویت موافقتنامه های مشترک امضا شده میان دو کشور، انتقال مشترک تجربیات، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، استفاده از نوآوری ها در دستگاه قضا و تلاش حداکثری برای رفع موانع موجود در راستای شکوفایی هر چه بیشتر روابط از دیگر موضوعات مورد گفتگو میان دو طرف بود.

در بخشی از این دیدار، معاون اول قوه قضاییه با اشاره به پیشینه و وجوه مشترک تاریخی ، فرهنگی و دینی مردم ایران و قزاقستان، ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری های دوجانبه حقوقی و قضایی، ارتقا نو آوری های نظام قضایی جمهوری اسلامی خصوصا در یک دهه اخیر و آثار مثبت آن در حوزه قوانین شکلی و ماهوی جزایی و در این میان نقش مثبت بکارگیری فناوری های نوین و هوشمند را ظرفیت قابل اعتنایی در تنظیم و ارتقا روابط قضایی دو‌ کشور قلمداد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق افزود: روابط خوب اقتصادی و سیاسی بین دو کشور چنانچه با پشتوانه همکاری حقوقی و قضایی همراه باشد، طبیعتاً می تواند نتایج ارزنده ای برای دو کشور در پی داشته باشد.

انتهای پیام/