ایران با ساخت ۲ هزار محصول دفاعی جزو ۱۰ کشور دنیاست/ از ساخت انواع پهپاد و موشک بالستیک نقطه زن تا زیردریایی
ایران با ساخت ۲ هزار محصول دفاعی جزو ۱۰ کشور دنیاست/ از ساخت انواع پهپاد و موشک بالستیک نقطه زن تا زیردریایی

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تولید دو هزار محصول دفاعی در کشور انجام می‌گیرد صنعت دفاعی ما از مهندسی معکوس به مرحله طراحی و‌ساخت و‌ تولید رسیده است و جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم. به گزارش عصر دهیار،از تبریز، امیر دریادار مهدی خواجه‌امیری، امروز در سخنرانی پیش از خطبه […]



معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تولید دو هزار محصول دفاعی در کشور انجام می‌گیرد صنعت دفاعی ما از مهندسی معکوس به مرحله طراحی و‌ساخت و‌ تولید رسیده است و جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم.

به گزارش عصر دهیار،از تبریز، امیر دریادار مهدی خواجه‌امیری، امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌سیاسی جمعه تبریز که با شکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: به حق حاج آقای آل‌هاشم جزو بهترین ائمه جمعه کشور هستند که این فرصت را برای صحبت با همه نمازگزاران تبریز فراهم آورد. 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی، گفت: این روز را به عزیزانمان در نیروهای مسلح و دانش بنیان‌ها تبریک عرض می‌کنم. 

وی ادامه داد: ۳۱ مرداد روز تجلیل از صنعت‌گران دفاعی کشور است و هدف نامگذاری این روز توسط رهبر معظم انقلاب ایجاد نگاه بومی‌سازی و خودکفایی و قطع وابستگی به خارج است. 

خواجه‌امیری بیان داشت: امید است در مقطع دوم گام دوم انقلاب نیز به وظایف خود به خوبی عمل کنیم. 

وی با بیان اینکه موقعیت کشور به گونه‌ای است که نقطه طمع دشمن قرار گرفته که می‌توان به هشت سال دفاع مقدس، ترور نخبگان کشور، جنگ‌های نیابتی اشاره کرد، گفت: در هر نوع تهدیدی وزارت دفاع در نوک پیکان بوده است و همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید داشتند، وزارت دفاع حساس‌ترین نقطه است. 

تروریست‌های آمریکایی درک کرده‌اند که ما شعار نمی‌دهیم هر حرکت خصمانه با قدرت باورنکردنی پاسخ داده می‌شود

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ساقط کردن یک فروند پهپاد نورثروپ گرومن آر کیو-۴ گلوبال هاوک آمریکایی در منطقه تنگه هرمز، هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد و هدف قرار دادن مقرهای داعش در سوریه به واسطه تجهیزات وزارت دفاع و به حملات دقیق مقر دشمن در مرز شمالغرب توسط این تجهیزات اشاره کرد و گفت: حال تروریست‌های آمریکایی درک کرده‌اند که ما شعار نمی‌دهیم بلکه هر حرکت خصمانه با قدرت باورنکردنی و قدرت شدید پاسخ داده خواهد  شد. 

 

صنایع دفاعی در همه حوزه از مهندسی معکوس عبور و به طراحی بومی رسیده است

وی متذکر شد: صنایع دفاعی در همه حوزه از مهندسی معکوس عبور کرده و به طراحی بومی رسیده است با شعار هسته دانا و شبکه توانا در همه ظرفیت‌های کشور اقدام می‌کند. 

این مسوول نظامی کشور ادامه داد: در حال حاضر صدها شرکت خصوصی و دانش بنیان نقش‌آفرینی کرده‌اند و ده‌ها هزار نفر به این واسطه به کارگیری شده‌اند. 

خواجه‌امیری گفت: این پیشرفت‌های اصلی برای دفاع و امنیت کشور است و روز صنعت دفاعی نیز روز قدردانی از پیشتازان این صنعت می‌باشد که‌ کمک کردند تا کشور در وضعیت خوبی قرار بگیرد در حالیکه همه اینها در تحریم و جنگ اقتصادی رقم خورده است. 

وی اضافه کرد: در زمان جنگ تجهیزات آنچنانی نداشتیم به طوریکه کشورهای دیگر حتی حاضر نبودند به ما سیم خاردار بدهند ولی الان به قدری تجهیزات ارتقا یافته که دشمن در حیرت است. 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به برخی از پیشرفت‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: صنایع زمینی با ساخت انواع تانک مثل تانک کرار که با تانک تی ۹۰ روسیه برابری می‌کند، پیشرفت در تجهیزات زرهی (هیچ مشکل زرهی نداریم) و ساخت موشک‌های کروز به پیشرفت چشمگیری رسیده است. 

وی ادامه داد: همچنین در ساخت کلاس‌های موشک های برد کوتاه متوسط و بلند بالستیک توانایی زیادی کسب کرده‌ایم. 

 

ساخت موشک بالستیک نقطه‌زن تا دو هزار کیلومتر

خواجه‌امیری تصریح کرد: در ساخت موشک بالستیک نقطه‌زن تا دو هزار کیلومتر، انواع هواپیماهای در بعد صنایع هوایی با سرنشین و بدون سرنشین ( بومی‌سازی و‌ طراحی و ساخت تولید جنگنده کوثر)، جزو معدود کشورهای طراح و تولید پهپادها هستیم. 

وی ادامه داد: در صنایع دریایی کشتی نظامی و دریایی نیز با ساخت ناوشکن‌ها، ناو جماران و زیردریایی فاتح به  دستاوردهای بزرگی رسیده‌ایم. 

امیردریادار خواجه امیری گفت: در جنگال و نبردهای سایبری پیشرفت‌های زیادی داشتیم و همچنین در الکترواپتیک در جهان مقام‌دار هستیم. 

وی یادآور شد: در سامانه ثابت و محرک و زیرزمینی برای پرتاپ موشک پیشرفت چشمگیری داریم که نمونه بارز این توانمندی ساقط کردم پهپاد آر کیو آمریکایی است. 

خواجه‌امیری اذعان داشت: ما به امکانات امروز قانع نیستیم و تجهیزات دفاعی و نظامی را ارتقا می‌دهیم چراکه الان در جایی قرار داریم نیازمندی نیروهای مسلح را فراهم داریم بلکه آمادگی صادرات نیز داریم. 

وی گفت: تولید دو هزار محصول دفاعی در کشور انجام می‌گیرد صنعت دفاعی ما از مهندسی معکوس به مرحله طراحی و‌ساخت و‌ تولید رسیده است و جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم. 

خواجه امیری ابراز کرد: پنج هزار و ۷۰۰ شرکت خصوصی و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در این راه به ما کمک کرده‌اند که به این واسطه ۸۵هزار فرصت شغلی در سطح کشور ایجاد شده است. 

وی در پایان گفت، می‌توان صنعت دفاعی را مهم ترین و پیشرو ترین صنعت کشور دانست. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰