افزایش ۶۰ درصدی صادرات ماشین آلات صنعتی از آذربایجان‌شرقی
افزایش ۶۰ درصدی صادرات ماشین آلات صنعتی از آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در زمینه صادرات ماشین آلات صنعتی رشد قابل توجهی داشته ایم به طوری که صادرات ماشین آلات صنعتی نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش عصر دهیار،از تبریز، صابر پرنیان صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و مدیران […]



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در زمینه صادرات ماشین آلات صنعتی رشد قابل توجهی داشته ایم به طوری که صادرات ماشین آلات صنعتی نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش عصر دهیار،از تبریز، صابر پرنیان صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شهرک‌ها و نواحى صنعتى استان اظهار کرد: باید با هم افزایی و رسیدن به یک ادبیات مشترک توسعه اقتصادی و صنعتی را در استان رقم بزنیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقایص در زیرساخت های صنعتی افزود: در مقایسه با شهرک های صنعتی برخی از استان ها، دستگاه های خدمات رسان وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند به طوری که در برخی از مواقع شرکت های صنعتی جلوتر از شرکت های خدمات رسان عمل کرده اند.

پرنیان ادامه داد: نگرش دستگاه های خدمات رسان، تصمیم گیرندگان و مسئولان باید به حوزه زیرساخت های شهرک های صنعتی تغییر کند.

۹۰ درصد مراجعه کنندگان فعالان اقتصادی برای توسعه و سرمایه گذاری است 

وی با بیان این که آذربایجان شرقی در بیشتر محصولات تولیدی رتبه های شاخصی دارد، ادامه داد: ۹۰ درصد مراجعه کنندگان فعالان اقتصادی برای توسعه و سرمایه گذاری است که این موضوع نشان می دهد این انگیزه و بستر در استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه واحدهای صنعتی رتبه چهارم، از لحاظ پروانه های بهره برداری رتبه سوم و از لحاظ طرح های توسعه ای رتبه دوم را در کشور دارد.

وی با اشاره به ایجاد شهرک های صنفی در نزدیکی شهر ادامه داد: در حال حاضر در حوزه تولید مشکلی نداریم بنا بر این برای تولید پایدار باید به سمت صادرات حرکت کنیم.

افزایش ۶۰ درصدی صادرات ماشین آلات صنعتی از آذربایجان شرقی

پرنیان ادامه داد: در زمینه صادرات ماشین آلات صنعتی رشد قابل توجهی داشته ایم به طوری که صادرات ماشین آلات صنعتی نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که در حوزه برق و الکترونیک ۲۶۶ درصد رشد صادرات داریم، گفت: بیش از ۶۰ درصد کفش چرمی در آذربایجان شرقی تولید می شود که از لحاظ کیفیت، زیبایی و روش تولید با محصولات کشور ایتالیا برابری می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: بزرگترین کارخانه چرم کشور در استان وجود دارد و در این صنعت بیشترین واحدهای صنعتی چرم کشور را داریم.

پرنیان با بیان این که آذربایجان شرقی در صنایع پتروشیمی جایگاه ویژه ای دارد، ادامه داد: اکنون دو واحد صنعتی مستقر در شهرک سرمایه گذاری خارجی ۵۰ درصد پروفیل و یو پی وی سی کشور را تولید می کنند.

 ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود

وی تاکید کرد: ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود و در مجموعه سازی و در تولید خودروهای تجاری در رتبه اول قرار داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: متراکم ترین مرکز تولید لوازم خانگی در منطقه کجوار تبریز قرار دارد که ظرفیت بزرگی برای استان است در این زمینه صادرات محصولات لوازم خانگی در چهار ماه نخست امسال به کشور ترکیه ۳۸ درصد افزایش یافته است.

۴۰ درصد اشتغال و تولید ثروت در حوزه صنعت است

وی با بیان این که ۲۷ مگاپروژه با ارزش سرمایه گذاری نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومان در استان وجود دارد، افزود: در حوزه تامین زیرساخت های های مختلف برق، آب و گاز واحدهای صنعتی مشکلاتی وجود دارد که این موارد باید برطرف شود چرا که ۴۰ درصد اشتغال و تولید ثروت در حوزه صنعت است.

تولید ۵۰ درصد شیرینی و شکلات کشور در آذربایجان شرقی

پرنیان با بیان این که ۵۷۰ واحد صنعتی در حوزه صنایع غذایی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، افزود: ۵۰ درصد شیرینی و شکلات کشور در این استان تولید می شود و آذربایجان شرقی پایتخت شیرینی و شکلات کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر محصولات شیرینی و شکلات حداقل به مراتب باکیفیت تر از کشورهای اطراف و قابل رقابت با محصولات کشورهایی مانند اتریش و سوئیس است.

آذربایجان شرقی دروازه ورود به کشورهای اوراسیا است

وی با بیان این که آذربایجان شرقی دروازه ورود به کشورهای اوراسیا است، افزود: بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی با پایه صنعتی در کشور در این استان قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در حال احداث است که بخشی از واحدهای این شهرک در حال استقرار است.

پرنیان ادامه داد: آذربایجان شرقی با وجود این که در حوزه معدن از لحاظ ذخایر معدنی رتبه اول، از نظر اشتغال در رتبه دوم و از لحاظ تعداد معادن رتبه سوم کشور را دارد ولی کمتر توانسته از این ظرفیت ها بهره مند شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد شرکت مس آذربایجان ادامه داد: با افزایش سه برابری تولید کنسانتره و مس کاتد استان از عواید این بخش از صنعت بهره مند خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: در حوزه اکتشاف تاکنون ۷ درصد عرصه های معادن استان را شناسایی کرده ایم که این ظرفیت بزرگی برای استان است.

انتهای پیام/