اعزام ۱۰ گروه جهادی به روستای آلمالو عجب‌شیر
اعزام ۱۰ گروه جهادی به روستای آلمالو عجب‌شیر

فرمانده سپاه ناحیه عجب‌شیر از اعزام ۱۰ گروه جهادی به روستای آلمالو در بخش قلعه‌چای این شهرستان خبرداد.

سرهنگ یحیی حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این گروه ها در قالب رزمایش سپاهیان عاشورا در حوزه‌های عمران، فرهنگ، بهداشت و سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خدمات رسانی خواهند کرد.

وی گفت: ساخت ۵ باب خانه محروم، واکسیناسیون ۱۰۰ راس دام، سمپاشی ۱۵۰ محل نگهداری دام سبک و سنگین،  تهیه و توزیع ۳۶۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان،  وزیت رایگان ۲۵۰ نفر از اهالی روستا،  مشاوره اجتماعی،  تکریم بنیان خانواده و مسائل تربیتی و برگزاری کلاس‌های اعتقادی از برنامه های این رزمایش است.

علی امانی بخشدار قلعه چای نیز در این رزمایش گفت: در راستای برنامه های دولت برای توسعه و عمران روستاها، تا ۲ ماه آینده گازرسانی به این روستا بهره برداری می شود و دیگر طرح ها و برنامه ها نیز طبق جدول زمان بندی شده در حال انجام است.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه این مجموعه برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان جهت اجرای طرح‌های توافق شده آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: بسیج سازندگی با تمام توان و امکانات فنی و مهندسی و نیز برخورداری از نیروی انسانی ماهر، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین طرح‌ها را در مناطق صعب العبور و دورافتاده اجرا کرده و خواهد کرد.

سرهنگ محمد اسکندری با اشاره به اهداف اصلی تشکیل بسیج سازندگی گفت: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان کشور برای سازندگی، تعامل با ادارات و سازمان‌های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم، ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در بین جوانان، استمرار ارزش‌های بسیج و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میادین کار از جمله این اهداف است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف این مجموعه در قالب گروه‌های جهادی، گفت: کاهش هزینه‌های دولت در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی و نیز سرعت عمل در اجرا، مزیت مهم و اصلی بسیج سازندگی است.

شهرستان عجب شیر با ۷۱ هزار جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا