جلسه آمادگی برای مدیریت حوادث چهارشنبه آخر سال و هماهنگی برای اجرای طرح امداد نوروزی در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

به گزارش عصر دهیار،از تبریز،  اصغر جعفری روحی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در  جلسه هماهنگی اجرای طرح امداد نوروزی با تاکید بر اهمیت آمادگی بیش از پیش در روزهای چهارشنبه آخر سال  اظهار کرد: در این روزها با توجه به وجود اجتماعات و اقدام به رفتارهای خطرناک لزوم افزایش امکانات چشم پزشکی، مستقر کردن  اساتید چشم پزشک در مراکز جنرال، مستقر کردن کادر فوریت پزشکی با عنوان دیده‌ور در راستی آزمایی آمار مصدومین و  آماده‌باش کلی مراکز آموزشی و درمانی ضروری است.

وی در خصوص هماهنگی برای اجرای طرح امداد نوروزی گفت: با اجرای جلسات مدون در این خصوص تصمیمات اساسی در جهت رفاه حال مسافرها و میهمانان نوروزی  با هماهنگی کلیه معاونت‌ها و مدیریت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز طبق روال سال‌های قبل انجام خواهد شد.

جعفری در خصوص چالش های موجود در روزهای فوق افزود: ضروری است با هماهنگی‌ها ومدیریت و اطلاع‌رسانی به موقع  در خصوص کاهش اعزام از شهرستان‌ها، توزیع مناسب مصدومان، تکمیل پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها، یکپارچه سازی اعلام اخبار مصدومان و … اقدامات مهم و مثمرثمری برای کاهش آسیب‌ها انجام دهیم.

 اباذر فتح الله‌زاده، مسؤول EOC دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه در خصوص آمادگی برای مدیریت حوادث چهارشنبه آخر سال با بیان  اینکه در این روزها با تجمعات انبوه و رفتارهای خطرناک مواجهه خواهیم بود، تصریح کرد: باید با هماهنگی همه واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز تمهیدات لازم، برنامه‌ریزی  و تدوین پلان مناسب این تجمعات را مدیریت کرده و باعث کاهش این آسیب‌ها شویم.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: طبق آمار و اطلاعات در استان آذربایجان‌شرقی در سال گذشته  ۴۳۸ مصدوم و ۸ فوتی از گروه‌های سنی مختلف داشتیم.

وی یادآور شد: اقدامات قبل از حادثه، شناخت انواع حوادث، داشتن مرکز فرماندهی، هماهنگی‌های درون بخشی و بین بخشی، ارتقاء فرهنگ سلامت عمومی، آمادگی بیمارستان‌های مرجع، داشتن سازو کارهای مناسب برای انتقال مصدومان و … از اقدامات ضروری در حوادث چهارشنبه سوری است.

در آخر جلسه مقرر شد، اقدامات پیشنهادات واحدهای مختلف دانشگاه به صورت کتبی برای اجراء به این مرکز اعلام شود.

انتهای پیام/