کاهش نرخ بیکاری روستایی به ۳٫۶ درصد
کاهش نرخ بیکاری روستایی به ۳٫۶ درصد

وزیر اقتصاد گفت: در کشور ۸۴۰ هزار شغل خالص در سه ماه تابستان سال جاری اضافه شده و آمارها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری روستایی به 3.6 درصد رسیده است.

به گزارش قلم پرس، فرهاد دژپسند در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی ۴۸ درصد بوده است، این عدد کاهش نرخ بیکاری روستایی استان، از نرخ بیکاری اصطکاکی و طبیعی بهتر است و نشان از رشد مثبت دارد.

وی افزود: شرایط اقتصادی در هفت ماه گذشته کشور در شرایط رو به بهبودی قرار گرفته و آمارهای خراسان رضوی نیز نشان‌دهنده این موضوع است.

وزیر اقتصاد بیان کرد:  با وجود فشارها و شیطنت‌های دشمن صادرات غیرنفتی روند خوبی داشته و در واردات کالاهای اساسی ۲۲ درصد رشد داشته‌ایم. همچنین مثلث توسعه اقتصادی، همدلی بخش خصوصی، دولتی، نمایندگان و نظارت ائمه جمعه را به‌ دنبال داشته است که امر رشد و توسعه را در استان به‌ دنبال دارد.

دژپسند در خصوص موضوع پدیده خاطرنشان کرد:  در سفر قبلی به خراسان رضوی نشستی با شورای تأمین در خصوص موضوع پدیده برگزار  شد، اما برخی از موارد نیازمند تایید در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قواست که در اولین نشست این شورا موضوع پدیده در دستور کار این جلسه قرار می‌گیرد.

  • منبع خبر : ایسنا